Ajatu: 13 väikest muutust, mis mõjutavad su elu olulisel moel

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

18. detsember 2019 kell 20:09



18dyiv54quc3njpgVahel vajame oma ellu uute tuulte toomiseks väga väikesi muutusi. Kõik suured otsused ja teod on alguse saanud esimesest sammust. Detsember on aeg teha möödunud aastast kokkuvõtteid ning hakata seadma sihte uueks aastaks. Vahel on toimiva uue aasta lubaduse võtmeks see, et tegemist on käegakatsutava lihtsa eesmärgiga. Harvardi neuropsühhiaater Jon Lieff on pannud kirja mõned viisid, kuidas väikesed muutused võivad aidata meie elus suuri muutusi kaasa tuua.

Tänane “Ajatu” ilmus Telegramis esmalt detsembris 2015.

 

Uni on olulisem, kui me sageli tunnistame. Inimene veedab olulise osa oma elust unenägusid nähes ning kuigi vahel näib, et paljud tegevused on olulisemad kui uni, ei tasu siiski ühte oma esmast põhivajadust kiire elutempo ohvriks tuua. Seega on esimene oluline asi, mida enda heaks teha saad:

 

1. Võta piisavalt aega une jaoks

Une ajal puhastub ajurakkude vaheline ruum üleliigsetest ainevahetuse jääkidest ning paraneb ja korrastub mälu. Seetõttu näiteks ei ole eksamiks õppides mõistlik öö läbi üleval olla ja õppida. Selle asemel tee intensiivne õpisessioon õhtul ja mine mõistlikul ajal magama, muidu ei suuda aju õpitut efektiivselt taasesitada.

Aju tervise jaoks on piisav ööuni kriitilise tähtsusega. Kui mitu tundi sinu jaoks piisav on, see on inimeseti veidi erinev ning muutub ka aastaringi vältel.

 

2. Tee uinakuid

Lisaks piisavale ööunele tasub ka päeva jooksul võtta aeg maha ja enda ajule puhkust võimaldada. Uinakute tegemine parandab mälu ja loovust. See aitab uusi ideid konsolideerida ja infokilde omavahel tervikuks liita. Kui sul ei ole tö



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.