Praktiline mustkunst: 5 tehnikat inimeste veenmiseks

12. oktoober 2014 kell 15:47



kevin 2Telegrami “Ajaviite” rubriigis hakkab paaril nädalavahetusel kuus mustkunsti psühholoogilistest tehnikatest (veenmine ja mõjutamine, inimestevaheline suhtlemine, neurolingvistiline programmeerimine, mälu treenimine, hüpnoos, ajupesu, propaganda, petuskeemid jms) rääkima ja praktilisi nippe jagama illusionist Kevin Chris. 21-aastane võlur on mustkunstiga tegelenud juba 10-aastasest saadik ning möödunud talvel andis ta lavakunstistuudios Cabaret Rhizome ka oma esimese sooloetendustesarja, šokimustkunstilavastuse “UKS”, mille kõik üheksa etendust olid välja müüdud. 

“Mõjustamise kunst ja psühholoogia, inimeste veenmine ja erinevad müügitehnikad – sellest kirjutan siin vast kõige sagedamini, kuna mustkunstnikuna on see mulle üks olulisemaid tehnikaid, mida oma tegemistes praktiseerin,” tutvustab eesootavat Kevin.

 

Kohe alguses mainin ära, et veenmine ja mõjutamine ei ole sama mis manipuleerimine. Tehnikad võivad küll kohati kattuda, aga eesmärgid on hoopis erinevad. Üritades kedagi veenda, müüakse maha idee, toode või teenus, mille puhul usutakse, et see võib kliendi elule või ärile luua lisaväärtust. Manipuleerides seevastu ei toetuta faktidele, vaid mõeldakse neid välja ja valetatakse manipuleerija huvidele keskendudes.

 

Mõjutamine toimub iga päev ja kogu aeg

Igaüks langeb meist päevas loendamatute veenmiskatsete ohvriks nii korporatsioonide, huvigruppide, poliitiliste parteide kui ka muude organisatsioonide poolt (nt kas kooseluseadus või mitte?). Kõik üritavad meid veenda, et nende toode, idee või uuendus on just see, mida me peaksime ostma, uskuma või mille poolt hääletama.

Meie isiklikus elus käib pidevalt seesama võitlus seisukohtade, ideaalide ja tegevuste pärast. Olgu siis sõbrad ja perekond, kolleegid või võõrad – igaüks üritab välja mõelda viise, kuidas panna kedagi uskuma, et just tema vaatenurk on see õige. Me kõik mängime seda mõjutamise mängu kas vähem või rohkem. Teadlikult või mitte, aga müük käib kogu aeg!

Ühed edukamad veenjad ei ole aga müügimehed, vaid petised ja kelmid, kes on inimpsühholoogia meistrid. Samuti mustkunstnikud, kes kasutavad samu tehnikaid, aga teevad seda meelelahutuslikul, mitte omakasu eesmärkidel. Ega ilmaasjata öelda, et mustkunstnik on aus petis.

Kuna kõiksugused väiksemad ja suuremad petuskeemid, panga- ja kunstiröövid pakuvad mulle tohutult huvi ja on väga südamelähedased (isegi nii südamelähedased, et mõnda väiksemat olen ka ise praktiseerinud, küll mitte inimeste, vaid suurte korporatsioonide peal), siis õpetan teile mõned lihtsad ja praktilised psühholoogilised tehnikad, mida kasutavad petised, et luua inimestega kiiresti tugev side ja võita nende usaldus, sest just see ongi veenmise retseptiks.

 

telepati1

 

Viis tehnikat, kuidas võita inimeste usaldust

Siin on viis praktilist viisi, kuidas hoida vestlust üleval, luua tugev side ja saada inimesi enda poolele, kasutades lihtsaid veenmise- ja mõjutamise tehnikaid.

1. Avatud laused. Need on laused, mis lõpevad küsimustega ja mida kasutatakse vestluse ülevalhoidmiseks, üks small talk’i alustala. Petised kasutavad samu lauseid ohvritega suhtluse alustamiseks. Avanguna on see tavaliselt mingisugune spontaanne kommentaar või kompliment millegi kohta, mis lõpeb küsimusega. Kuna lause lõpeb küsimusega, siis teine osapool üldjuhul ka vastab sellele.

2. Peegeldamine. Teadlased on välja selgitanud, et kui keegi meile meeldib, siis hakkame tema käitumist, žeste ja vaatenurki nii-öelda peegeldama. Peegeldamine saab olla nii sotsiaalne kui ka füüsiline. Füüsiline peegeldamine on enda kehakeele ja hääletooni sättimine vastavalt teisele inimesele. Kui tema paneb jala üle põlve, siis paned ka sina jala üle põlve. Kui ta räägib aeglase tempoga, siis tõmbad ka sina oma tempo alla. Sotsiaalne peegeldamine tähendab probleemide ja murede jagamist. Kui tal on kodus probleemid, siis on ka sul kodus probleemid. Sa oled tema uus parim sõber, sest sul on samasugused mured ja sa kuulad ka päriselt, mis tal öelda on.

3. Nimepidi kutsumine. Teaduslikud tööd on näidanud, et kellegi nimepidi kutsumine loob tugevama sideme. Just nagu oleksite vanad head tuttavad. Dale Carnegie toonitab oma raamatus “Kuidas võita sõpru ja mõjutada inimesi“, et nimepidi kutsumine on äärmiselt tähtis, sest nimi on meie identiteedi tuum ja selle kuulmine valideerib isiksuse olemasolu (nagu roheline kaart bussis pileti oma).

Kui nimed meeles ei püsi, õpi nippe siit: “3 lihtsat viisi, kuidas jätta meelde inimeste nimesid“.

4. Puudutamine. Käesurumine, kerge pats seljale või õlale loovad usaldust ja näitavad sõbralikkust – lihtsalt jää lubatud tsooni. Liiga palju kehakontakti jätab sinust mulje, nagu oleksid meeleheitel ja vajadustega. Kehakontaktita vestlus seevastu ei ole pooltki nii mõjus. See on delikaatne balansseerimise mäng, tunneta!

5. Millegi personaalse jagamine. Jagades väikest saladust, piinlikku või naljakat intsidenti või mõnda muud isiklikku lugu endast,  näitad, et usaldad teist. Seeläbi muutud ise usaldusväärsemaks, kuna oled haavatav ja jätad mulje, et tema kontrollib olukorda, mitte sina. Uute inimestega tutvudes on see eriti tähis, kuna kõigil (eriti eestlastel) on kaitserefleks võõrastega rääkimise suhtes.

Kogu mõjutamise ja veenmise saladus on olla teisega samal tasandil. See on nagu kahe kitarri kokkuhäälestamine, peab tekkima kooskõla.

Nii et kui sa järgmine kord saad mõne potentsiaalse äripartneriga tuttavaks, teed müügitööd või lööd kellelegi külge, siis on sul mõned lihtsad ja praktilised veenmisviisid varrukast võtta, et luua tugev side ja saada oma tahtmist.

 

Kevin Chris

 

Vaata lisaks: Kevin Chrisi blogi, Kevin Chrisi Facebook

Fotod: erakogu, mettamorphysics.com