Swedbanki teenused täna taas häiritud

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

18. märts 2013 kell 14:14



 

Swedbanki põhiteenustes algasid täna hommikul taas häired, mille põhjustasid pangasisesed infotehnoloogia häired, vahendas BNS.

 

Pank teeb lähiajal oma süsteemide taaskäivitamise, mille ajal võib samuti esineda kuni mitu tundi kestvaid häireid kõigis teenustes, teatas Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask BNS-ile.

Probleeme on nii kaardimaksete, sularaha väljavõtmise kui ka interneti- ja mobiilipangaga. Panga kõnekeskuse töös esineb samuti probleeme, need on peamiselt seotud suure kõnede sissetuleva hulgaga.

 

Pank lubab hüvitada põhjendatud kahju

Swedbanki Balti panganduse IT-direktori Tarmo Pajumetsa sõnul pole ei reedeste ega esmaspäevaste häirite taga välised tegurid, vaid pangasiseste IT-süsteemide rike. „Tegeleme aktiivselt põhjuste otsimisega, tegu on riistvaralise probleemiga, mis paraku on kordunud. Hoolimata nädalavahetusel tehtud suurtest pingutustest on täna veel mõningasi häireid. Seetõttu oleme otsustanud teha süsteemide taaskäivituse. Selle ümberlülituse käigus võib mitme tunni jooksul esineda probleeme,“ sõnas Pajumets.

Swedbank soovitab pöörduda häiretest tingitud võimalike kahjutaotlusega pöörduda panka. Pank lubab hüvitada põhjendatud kahju, mis on seotud häiretega Swedbanki töös. Swedbank palub esitada avalduse pangateate vahendusel internetipangas, kõnekeskuse vahendusel või oma halduri kaudu pangas.

Swedbanki põhiteenused olid häiritud ka reedel, kui kella 14–16.30 vahel oli häiritud internetipanga, mobiilimaksete, kaardimaksete, pangaautomaatide, pangakontorite ja kõnekeskuste töö. Häirete põhjus oli tehniline rike panga IT-süsteemides.

 

Kommentaare Delfist (avaldatud muutmata kujul):

Poodide omanik:

Kuidas ma tõestan Swedbankile, et kui kaardimaksed ei toimu, siis kliendid jätavad tihti ostmata. Swedbank ise tegi kõvasti klientidele ajupesu, et maksa kaardiga, nüüd ei saa keegi maksta.
Muidu on pank valmis suurt vahendus% nõudma, kuid nüüd ei taha keegi kompenseerida. Tuhandeid eurosid maksavad enamus poed igal aastal pangale, kas nüüd meile midagi tagasi maksate?

„Mõningased“ häired ?!? Ma ei ole küll mingit pangaTEENUST suutnud kasutada juba 3 tundi!:

“Seetõttu oleme otsustanud teha süsteemide taaskäivituse. Selle ümberlülituse käigus võib mitme tunni jooksul esineda probleeme.“ – Kas seda saaks teha MITTE TÖÖPÄEVA TIPPTUNNIL???

EE:

Swedbanki teeninduskultuurist : Täna hommikul u 10:20 sisenesin Liivalaia Swedi. Võtsin järjekorra numbri, istusin ca 20 minutit. Minu number – teenindaja teatab, et süsteem maas. Küsin kui kaua? “Noh umbes tund”. Nagu WTF? Neil on ukse ees infolett, kus istus tädi, kes ei suuda sisenejaid informeerida. Koos minuga ootas seal ca 15 inimest. Keegi meist ei saa seda aega kunagi tagasi. Sisuliselt ainus Swedi süsteem, mis töötas, oli järjekorra numbri automaat. Kõik muu on ikka totaalselt ligadi-logadi.

Martin:

Väga võimalik, et hetkel toimub venitamistaktika, et inimesed raha pangast välja ei võtaks nagu tehakse seda hetkel mujal Euroopas tänu panganduskriisile Küprosel.
Mina tahtsin samuti täna raha välja võtta ja olen ebameeldivalt üllatunud, et varjutakse tehniliste viperuste taha. Eks homme vaatame kas viperused jätkuvad.
Ei kavatse uskuda, et üks maailma parima IT-lahendusega pank pidevalt oma süsteemidega hädas on.

Siim:

tasemel IT töötajad sunniti ju kõik lahkuma – “vabatahtlikult”, jättes finantsotsuste eest mittevastutavad IT spetsialistidel palga lihtsalt pooleks dekaadiks samale tasemele, võttes samal ajal välja hiidkasumeid

Laenaja:

mul ajutised laenu tagasimakse häired. Proovin teha süsteemi taaskäivitamist, sellega seoses võib esineda kahekümne aastat jooksul maksmisega probleeme

Selgeltnägija:

Swedpanga facebooki loosung:

“Oleme kliendikeskne pank, pakkudes kvaliteetset teenindust nii eraisikutele kui ettevõtetele. Oma igapäevatöös lähtume kolmest põhiväärtusest: olla lihtne, avatud ja hooliv”
Kolm põhiväärtust: OLLA LIHTNE- lihtsalt meilt raha ei saa
: AVATUD – kontorid on avatud… aga raha ei saa
: HOOLIV – patsutame õlale… aga raha ei saa

 

Allikad: BNS, Delfi

Toimetas Õnne Puhk



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt