5 nippi, kuidas kodus oma keha ja meelt rahustada

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

9. juuni 2021 kell 8:27



Stressirohkeid perioode tuleb elus ikka ette. Pinged koolis enne eksameid, tähtajad tööl ning keerulised ajad eraelus võivad meid rivist välja lüüa. Stress mõjutab nii meie vaimu kui ka keha. Küll aga, on meie enda teha, kuidas keeruliste aegadega toime tuleme. Siin on sulle viis nippi, kuidas kodus olles oma keha ja meelt rahustada ning tugevamana ja teadlikumana edasi minna. 

 

Kulge

Kulgemise seisundist on kirjutanud kuulus Ungari psühholoog Csíkszentmihályi. Tema teooria kohaselt on inimene kõige õnnelikum siis, kui ta on mingile tegevusele täielikult keskendunud ja sellest sajaprotsendiliselt haaratud. Kulgemine on seisund, kus sa oled tegevusest niivõrd vaimustunud, et mitte miski muu ei loe. Seeläbi rahuneb meel ja oled üleüldiselt õnnelikum. Olenevalt inimesest võivad selle seisundi välja tuua väga erinevad asjad. Olgu selleks kodus joonistamine, nikerdamine, aiatööd, ehitamine või mõne mängu mängimine. 

 

Mediteeri! 

Mediteerimise kasulikkusest on räägitud laialdaselt ning aina rohkem huvilisi leiavad seetõttu selleni tee. Mediteerimine ei ole ebameeldivate tunnete mahasurumine korrutades endale mõtetes, et kõik on hästi. Vastupidi, tänu enesesse vaatamisele ja oma „negatiivsete“ tunnete aktsepteerimisele ja jälgimisele aitab mediteerimine olla teadlikum iseendast. See on justkui erapooletu sisekaemus, mis aitab leida tervislikku perspektiivi. 

Kui sa oled alles alustav huviline, siis leiad Youtube´ist tuhandeid juhendatud meditatsioonivideoid. Alustuseks piisab vaid viiest minutist. Edasijõudnud saavad meditatsiooni aega pikendada ning seda ka ilma juhendajata praktiseerida. 



 

Mängi! 

Mängimine ei ole ainult lastele mõeldud tegevus. See on stressi maandav, seltskondlik, hoiab mõistuse teravana ja on muidugi lõbus. Leia endas üles sisemine laps ja pane fantaasia tööle. Meisterda legodega, klotsidega ja pane puslet kokku. Mängi koos kaaslasega lauamänge või kaarte. Ühed populaarsemad lauamängud on näiteks Monopol, Catan ja Dixit. 

Võta ette üks fantaasiaküllane video- või miks mitte ka kasiinomäng? Mängides õnnemänge turvaliselt ja mõistlikult, pole neis midagi halba. Nii Pokker kui Blackjack on maailmakuulsad populaarsed mängud, mida on peaaegu igaüks vähemalt korra oma elus mänginud. Kui sinu eesmärgiks on lõbu ja rõõmus meel, siis Nutz online kasiino on koht, kus lõbu pole õnne küsimus. Võta rahulikult, sest mõnusaks meelelahutuseks online kasiinos raha peale mängima ei pea. 

 

Hinga!

Teadlik ja kontrollitud hingamine rahustab keha ja meelt. See suurendab teadvelolekut ja maandab päevaseid pingeid. Võta enda jaoks viis minutit enne magamaminekut. Istu voodil ning hinga neli sekundit sisse, hoia neli sekundit hinge kinni ja hinga neli sekundit välja. Korda harjutust viis minutit või kauem. Kui tunned, et pea hakkab kergelt ringi käima, siis hinga paar korda normaalselt sisse ja välja ning seejärel alusta uuesti. 

 

Liiguta! 

Kas sa teadsid, et ka lühikest aega kehalist eneseväljendust vähendab stressi ja ärevust? Kui sa märkad, et su keha on pinges, siis pane oma lemmiklaul kõlaritest käima ja tantsi. Sa ei pea oskama tantsida. Sa oled kodus ja teed seda enda jaoks. Sulge silmad, raputa kogu oma keha vabaks ja lase oma kehal liikuda. Lase mõtetel minna ja tule hetkesse. Juba ka pärast lühikest liigutamist muusika saatel märkad, et kehas on vähem pingeid ja tuju on parem. 

Leia enda jaoks sobiv moodus, kuidas rahustada kodus keha ja meelt. Olgu selleks kulgemine, tantsimine, hingamine, mediteerimine või mängimine.  

 

Allikas: SISUTURUNDUS

Foto: joaovsouza.medium.com

 

Toimetas Telegram reklaam



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.