Eesti Energia: meid ei ole põhjust ahnuses süüdistada

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

10. veebruar 2013 kell 16:47



ee

Üldteenuse pakkujaid ei ole põhjust liigses ahnuses kahtlustada, sest teenuse kõrgem hind tuleneb tegelikult lihtsast arvutusest, kinnitab Eesti Energia elektrimüügi juht Karla Agan, kirjutab E24.

 
“Asi on selles, et näiteks Elektrilevi võrgus olevad üldteenuse kliendid tarbivad üle kahe korra vähem elektrit kui elektrilepinguid sõlminud kliendid. Kuna müügimarginaal koosneb peamiselt teeninduskulust, mis on kliendipõhine, siis suurema tarbimiskogusega kliendisegmendile jaotatud teeninduskulu tähendab väiksemat müügimarginaali,” selgitas Agan. “Üldteenuse klientide jaoks tähendab see aga vastupidist – kuna üldteenuse kliendid tarbivad üle kahe korra vähem elektrit, siis teeninduskulu selle koguse peale jagades on müügimarginaal vastavalt kõrgem.”

 

Eesti Energia pakutava üldteenuse hind on rangelt kulupõhine ja põhjendatud. “Kui konkurentsiamet tahab selles veenduda, siis me oleme neid igati valmis abistama. Ilma numbrite taha vaatamata on aga igasugused hinnangud meelevaldsed,” lisas Agan.

“Eesti Energial maakondlikud bürood ja meie infosüsteemid peavad vastu pidama kümneid kordi suurematele koormustele. Ka arveldusprotsessis ja võlahalduses tuleb meil katta märksa suuremaid finantsriske. Kõik see muudab paraku meie teenindusvõrgu ülalhoidmise kulu kallimaks kui mõnel teisel müüjal,” ütles Agan.

Agan toonitas, et oluline on meeles pidada, et üldteenus ei ole kohustuslik mitte ühelegi kliendile. Elektrileping jääb tema kinnitusel alati soodsaimaks viisiks elektriturul elektrit osta.

 

Allikas: E24

 

Toimetas Mariann Joonas