80 protsenti New Yorgi koolilõpetajatest ei oska lugeda

10. märts 2013 kell 11:51



New-York-City

Ametliku uuringu järgi puuduvad ligi 80 protsendil New Yorgi gümnaasiumilõpetanutest põhioskused nagu lugemine, kirjutamine ja arvutamine, ning kolledžisse sisseastumiseks tuleb need oskused alles omandada, kirjutas Delfi.

 
Kriitikud märkisid, et kõigest 13% mustanahalistest ja latiinodest oli omandanud hariduse ettenähtud tasemel – ja kõigist lõpetanutest 80 protsendil põhioskused puudusid, vahendas Russia Today. Telekanali CBS-TV New York andmetel kukkus 79.3% kandideerinud õpilastest (10 700 õpilast) sisseastumisel läbi – tegu on suurima läbikukkumiste arvuga läbi aegade. Eelmine nö rekord pärines aastast 2007, kui läbi kukkus 71.4% õpilastest.

 

Hoolimata jõupingutustest ei ole suutnud seadusandjad USA haridussüsteemi parandada, edetabelites jäävad Ühendriigid endiselt teistest arenguriikidest maha. Pearsoni analüüsis oli USA haridussüsteem 17. kohal, parimaks peeti Soome haridussüsteemi.

USA detsentraliseeritud hariduspoliitika on unikaalne kogu maailmas. Föderaalne valitsus ei tegele hariduse juhtimisega, samuti puuduvad riiklikul tasemel ühtsed õppekavad, hindamissüsteemid ja standardid. Põhja-Ameerika ülikoolide teabekeskuse andmetel lõpetab keskkooli USAs umbes 75% õpilastest.

 

Breitbert vahendas, et Los Angeleses läbi viidud uuringu kohaselt lõpetab seal keskkooli iga kahekümnes esimesse klassi astunud mustanahaline, ameerikaliku tava kohaselt ei ole valgenahalisi eraldi mainitud. Ühendriikide peale kokku vajavad kolledžisse sisseastumiseks lisakursuseid 40% õpilastest. Kas siinkohal võiks otsa vaadata USA sotsiaalpoliitikale? Võimalik, et vähemustele mõeldud automaatsed toetused ja kupongimajandus ei mõju just eriti motiveerivalt. Paraku ei ole USA ainus “heaoluriik”, kus sellist süsteemi rakendatakse.

 

 

Allikad: Delfi, CBS, Russia Today, Breitbart

 

Toimetas Mariann Joonas