Aktivismi võidukäik: iga hääl ja tegu aitab muutusi ellu viia

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

19. veebruar 2014 kell 12:38



“Aktivist” on muutnud sõnaks, mis tekitab inimestes väga erinevaid seoseid. Ühtede jaoks on aktivistid tänavatel maskidega märatsejad, teiste jaoks petitsioonide korraldajad, kolmandatele meeleavaldustel osalejad. Tegelikult on neil kõigil õigus: lihtsustatult öeldes on aktivist isik, kes asub tegutsema millegi toetuseks või vastu, seejuures ka need inimesed, kes hääletavad oma rahakotiga. Tihti mõeldakse, et ei ole mõtet anda oma allkirja petitsioonile või minna protestima, sest “mis see minu üks hääl ikka maksab”. Ent muutusi algatada ja asjade käiku mõjutada saab ka teistmoodi, oma igapäevaelu valikutega.

 

Viimasel ajal on siin-seal näha uudiseid aktivistide võitudest suurkorporatsioonide üle. Inimesed on näidanud välja pahameelt mitme suurettevõtte vastu, mis kasutavad oma toodetes mürgiseid aineid ja näiteks USA toidutootja Kraft Foods ja restoranidekett Subway pidid rahva surve tõttu tegema oma toitudes muudatusi. Kraft lubas eemaldada oma juustust kunstlikud säilitusained ja Subway oma leivast ohtliku kantserogeeni, mida kasutatakse ka näiteks joogamattide ja saapataldade valmistamisel. Subway viis muudatuse läbi vaid kaks päeva pärast seda, kui toidublogija Vani Hari tõstis esile vastuolu Subway tervisliku eluviisi reklaamimise ning toodetes sisalduvate mürgiste ainete vahel. Inimesed liitusid Hariga Subway boikoteerimises ning muudatus oli peaaegu kohene.

USA-s tekitas pingeid Storyleaki paljastus, millest selgus, et Bank of America luuras valitsusevastaste protestijate järel võimude jaoks. Nüüdseks on algatatud mitmeid seaduseelnõusid inimeste privaatsuse kaitsmiseks, sealhulgas droonidega luuramise reguleerimiseks. Kõik need muudatused on saanud alguse mõnest inimesest, kes on otsustanud olla millegi poolt või vastu ning suutnud enda ümber koondada aktiivselt tegutsevaid toetajaid.

Meie ise saame teha muudatusi, isegi kui peavoolumeedias nendest valjuhäälselt  ei kirjutata. Ettevõtted ei saa oma toodetes kasutada näiteks maisisiirupit, kui tarbijad keelduvad seda ostmast, samuti ei saada ignoreerida arvukaid petitsioone. Üksik hääl pole mõttetu, sest vaid koos kostab meie hääl üle nendest, kes jätavad oma hääle muutuste toetuseks andmata.

 

Allikas: Real Farmacy

Foto: www.socialistrevolution.org

 

Toimetas Marlen Laanep

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt