Superdiil „tänu“ sanktsioonidele: AvtoVAZ ostab 1 euro eest Nissani tehase

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

14. veebruar 2023 kell 8:30



Foto: Wikimedia Commons. Fotol AvtaVazi tehas aastal 2016.

Nagu oleme korduvalt kirjutanud, on Ukraina-Venemaa proksisõda maailmajuhtide kokkumängitud pettus, mille eesmärgiks on kehtestada Suur Lähtestamine, mis omakorda nõuab esmalt maailmamajanduse, ning ennekõike Lääne veel suuremat hävitamist. Siit järjekordne näide, kuidas „Venemaale kehtestatud sanktsioonid“ mõjuvad laastavalt läänele endale: pärast Ukraina „sõda“ on Saksa ja Jaapani autotootjad Venemaal tootmise peatanud, millele järgneb venelaste ülevõtmine sümboolse hinna eest: Lada tootja AvtoVAZ ostab Nissani tehase 1 euro eest.

 

Möödunud teisipäeval sõlmiti Peterburis ebatavaline leping. Vene juhtiv autotootja AvtoVAZ, mis toodab Lada kaubamärgi autosid, ostis vaid 1 euro eest 99-protsendilise osaluse endises Jaapani tootja Nissani tehases Nami riiklikult autode ja automootorite uurimisinstituudilt. Nami ostis tehase viimati sümboolse hinna eest otse Nissanilt 2022. aasta novembris.

 

Volkswagen AG endine tegevjuht Carl Hahn astub 28. juulil 2007 läbi äsja avatud tootmisüksuse Venemaal Kalugas. Ekraanikuva: Jochen Lübke/dpa

 

Jaapani kontsern hindas hiljuti oma ühekordseteks kahjudeks seoses Venemaalt lahkumisega umbes 686 miljonit dollarit. Selle põhjuseks on Venemaa-vastased sanktsioonid, aga ka suurenenud äririskid ja tootjate moraalsed otsused.

Peterburis asuva tootmiskoha ostmisega võtab AvtoVAZ Nissani teeninduskohustused eelmiste klientide ees ja saab tehases ise autosid toota. Nii säilib üle 2000 töötaja töökoht. Lepingu järgi on Nissanil võimalus tehas kuue aasta jooksul tagasi osta hinnaga, mis on samuti sümboolne.

 

Volkswageni tehasel Kalugas on juba potentsiaalseid ostjaid

FAZ teatas viimati 2022. aasta oktoobris oma allikatele viidates, et Saksa autotootja Volkswagen otsib ostjat ka oma Kalugas asuvale tühikäigutehasele. Venemaa ajalehe Kommersant andmetel tunnevad tehase vastu huvi juba Venemaa investeerimisfirma AFK Sistema ja Kasahstani autogigant Allur.

Mõte peaks seega olema VW mudelite tootmise jätkamine Kalugas, sealhulgas koostöös VW tarnijatega Türgis või kontserni partneritega Hiinas. Sest kui praegu ei tooda Venemaale läänest praktiliselt ühtegi VW mudelit, siis Hiinas toodetud VW mudelid leiavad kindlasti tee Venemaale.

 

Allikas: berliner-zeitung.de

 

Toimetas Hando Tõnumaa



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt