Suure Lähtestamise faas nr 2: kuidas Venemaa-vastased sanktsioonid Euroopat mõjutavad

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

7. märts 2022 kell 17:59



Foto: World Economic Forum/Photo by Remy Steinegger / CC BY-SA 2.0, Wikimedia Commons; Gasbohrung: Pixabay; Börsencrash: Freepik; Collage; Wochenblick

Kui vaadata Euroopas toimuvat, siis tundub, et koroonakriisi orkestreerinud valitsusvälised mõjuorganisatsioonid on nüüd jõudnud oma Suur Lähtestamise (The Great Reset) päevakavas järgmise punkti juurde, milleks on koroonameetmete abil alanud majanduse kokkukukutamine, antud hetkel siis Euroopas ja Ukraina invasioonist tingituna. Kohe kui Vene tankid Ukrainasse tungisid, andsid esimesed globalistid märku, kuhu edasine teekond peaks viima. George Soros soovitas “Atlandi-ülesel alliansil” sekkuda. Klaus Schwabi Maailma Majandusfoorum (WEF) avaldas artikli, milles mainiti ulatuslikke sanktsioone kui võimsat vahendit Venemaa vastu. Vahepeal katkestasid paljud suured ettevõtted kõik sidemed Venemaa turuga. 

On ju ka Eestis tekkinud problemaatika Venemaalt pärit kauba ümber, mida kauplusteketid enam müüa ei soovi ning Äripäeva andmetel on hulgikaupmehed ahastuses, sest neil pole tagastatava kaubaga midagi peale hakata – suur osa kaubast on Vene tootjatele juba tasutud. Autotootja BMW on aga pidanud mitme Saksamaa, Suurbritannia ja Austria tehase töö peatama, kuna toorainet on hetkel Ukrainast keeruline kätte saada. Kõikide Saksa autotootjate kohta on Venemaal ja Ukrainas 49 erinevat kaevandust/tööstust, kes neile vajalikke metallosi toodavad.

Lõpuks võib kogu Euroopat ähvardada äriline häving. Tekib küsimus, kas see on järjekordne samm maailma radikaalse ümberehitamise suunas – Suur Lähtestamine, mille lõppfaasis ei ole meil kõigil enam midagi, aga me oleme suure ühtse perena kõik koos õnnelikud. 

 

Tuhanded töökohad on ohus: tehased seisavad

Suure Lähtestamise ja sellega seotud ÜRO säästva arengu eesmärkide “Agenda 2030” pooldajad jätkavad autotööstuse ruineerimist. Juba 2014. aastal, enne globalistide kohtumisi Alpbachis ja Davosis, räägiti sellest, et aastal 2030 on eraauto omamine “absurdne”. See võib juhtuda aga varem kui arvatakse. Näiteks saksakeelse piirkonna jaoks nii oluline autotootmine on nüüdseks paljudes kohtades soiku jäänud. Ainuüksi BMW tehases Steyris on ohus 3800 töökohta, teatas Wochenblick.

Tootmine on peatatud ka BMW põhitehases Münchenis ning sõidukitehastes Oxfordis, Dingolfingis ja Hollandis. Selle põhjuseks öeldakse olevat “Putini sõda”. Mõned tarnijad toodavad kaablit Ukrainas, kus igasugune tootmine on praegu tõsiselt häiritud. Samal ajal aga jätkavad tööd BMW tehased USA-s, Hiinas ja Mehhikos.

Sanktsioonid erakorralise seisukorra kaaskäivitajana

Kas probleem võib peituda Venemaa-vastastes sanktsioonides? Sest osa autotööstusele olulist toorainet tuleb suures osas Venemaalt: Saksamaa saab viiendiku pallaadiumi ja 44 protsenti vajalikust niklimaagist Venemaalt. Nende kahe metalli ja alumiiniumi maailmaturu hinnad – ka siin on Venemaa oluline eksportija – tõusevad taevasse. Kui Venemaa ei ole enam Euroopa tarnija, siis USA on

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt