Kes dikteerib meie hommikusöögiharjumused?

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

26. juuni 2020 kell 9:01



BreakfastIdee sellest, et hommikusöögiks on hea võtta kausitäis hommikusöögihelbeid ja kõrvale juua apelsinimahla ning kohvi, on levinud juba üle terve maailma. See on mugav ja lihtne toit, mida armastatakse pakkuda hotellide hommikusöögilauas ning igas maailma nurgas imbub see tava järk-järgult tavainimeste menüüsse, vahetades välja piirkonnale omased tradisioonilisemad hommikusöögid. Vähesed mõtlevad selle üle, kuidas USA-st levima hakanud hommikusöögitraditsioonid tegelikult alguse said. 

 

Mõned põlvkonnad tagasi oleks enamus inimestest külma hommikusöögi peale õlgu kehitanud. Mitmetes piirkondades oli klassikaliseks hommikusöögiks kombinatsioon munadest ja peekonist, sageli tehti pannkooke. Talunike ja füüsilise töö tegijate jaoks oli oluline, et see toidukord oleks tugev ja kalorirohke, sageli ei söödud järgmist tõhusat einet enne kui õhtul.

Tänapäeval ei dikteeri USA-s ja mitmetes muudes maailma piirkondades hommikusöögiharjumusi enam vajadus ega toiduainete hooajaline kättesaadavus, vaid korporatiivsed huvid. Ning toidud, mida peetaks hommikusöögi alustalaks, on tegelikult väga eduka turunduskampaania tulemus.

 

Hommikusöögihelbed

Kelloggi vendade nüüdseks maailmakuulus leiutis töötati välja kogemata, kui püüti leiutada saia asendajat. Algul loodi hommikusöögihelbed tervisetoiduna, kuid õige pea lisati retsepti suhkur. Tänapäevaste suurkompaniide eelkäijad leidsid õige varakult, et inimestele meeldib suhkur. Eriti soovivad seda lapsed, mille tõttu nihkus müügistrateegia õige pea täiskasvanutelt lastele.

Enamus hommikusöögihelbeid ning suur hulk müslisid on segu tugevalt töödeldud teraviljast ja suurest kogusest suhkrust, millele on lisatud sünteetilisi vitamiine. Mitte ükski neist, isegi need, mida müüakse kui head kiudainete allikat, ei ole tegelikult tervislikud. Tegemist on süsivesikutega, mis tekitavad kiire ja kõrge vere insuliinitaseme tõusu ning sama kiire languse.

Apelsinimahl

Apelsinimahl võib kõlada hea ideena, kuid tegemist on järjekordse turunduskampaaniaga, mis sai alguse 1930-ndatel. Seda müüakse suurepärase hommikuse C-vitamiini allikana ning värskelt pressitud apelsinimahl seda ka on. Kuid kes on kodus ise apelsinimahla pressinud, see teab, et see on väga erinev sellest, mida poes apelsinimahla nime all müüakse. Ühe suure klaasitäie apelsinimahla saamiseks on vaja pressida 3–4 apelsi



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.