Rohkem Edisone! Robotitest küllastunud maailmas on vajadus inimeste järele

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

18. aprill 2023 kell 19:40



Foto: Pixabay / KELLEPICS

„K-12 piirkonnakoolid, milles ma Bostoni eeslinnas üles kasvades käisin, näevad tänapäeval välja peaaegu samasugused nagu siis, kui ma õppisin seal 1980-ndatel ja 90-ndatel, mil nad nägid samuti üsna sarnased välja sellega, kus õppis mu isa 1950-ndatel ja 60-ndatel. Muidugi on mõned uued tehnoloogiad ja ajakohastatud õppekava – ja rohkem teste –, kuid laias laastus pole traditsioonilised koolid viimaste põlvkondade jooksul kuigi palju muutunud, samas kui maailm nende koolide ümber on tohutult muutunud,“ kirjeldab LiberatED taskuhäälingusaate saatejuht *Kerry McDonald seost tavakooli aegunud struktuuri ning innovatsiooniajastu majandusliku ja kultuurilise tegelikkuse vahel. 

 

Ajal, mil mitmeid tänapäevaseid tipptöökohti veel kümmekond aastat tagasi ei eksisteerinud ja paljusid järgmise kümnendi töökohti ei ole veel leiutatud, jätkab enamik tänapäeva noori õppimist tavapärastes klassiruumides, kus õpetatakse neid olema passiivsed kõrvalseisjad, mitte aktiivsed rajaleidjad keerulises, pidevalt muutuvas maailmas.

Õpetatakse kuulekust ja hävitatakse loovus

Selline olukord algab varakult. Väikeste laste loomupärane uudishimu suretatakse kiiresti sundkoolituse süsteemiga, mis eelistab kuulekust ja järgimist originaalsuse ja särasilmse teadatahtmise asemel. Universaalsete eelkooliprogrammide kasvuga alustab tänapäeval rohkem lapsi oma tavalist kooliteed juba siis, kui nad on äsja mähkmetest vabanenud. Õpitakse jooni värvima, rääkimiskorda o

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt