Alternatiivsed ravimeetodid: mis on vabastav hingamine?

20. juuli 2016 kell 12:42



Breathing-freely-without-blowing-your-nose-Amanprana-RudolfVabastav ehk teadlik hingamine on viimase 35 aasta jooksul välja kujunenud kehateraapia meetod. See on lihtne, õrn, kuid võimas hingamistehnika, mis ei too teadvusesse mitte ainult meie alateadvuses hoitud uskumusi ja emotsioone, vaid ka suhteid, mis meil on oma kehaga, endaga, oma lähedaste ning maailmaga. Hingamine toimib sillana teadvuse ja alateadvuse, vaimu ning keha vahel. Hingamistöö printsiibiks on, et vaimse ja füüsilise heaolu ning hingamise avatuse vahel on otsene seos. Lõdvestav ja vabastav hingamine lahustab nii kehalisi kui ka vaimseid pingeid.

 

“Hingamine on protsess. Kui me hakkame seda mõistma suhestatuna kogu eluga, näitab see meile teed, kuidas lasta minna vanal ja avaneda uuele.”  (Dennis Lewis)

Hingamistöö ise on aastatuhandeid vana praktika, mida on kasutatud kõikides kultuurides eluenergia liigutamise, teadvuse muutmise ja füüsilise heaolu saavutamise eesmärgil. Indias, Tiibetis  ja Hiinas on välja töötatud hingamisharjutuste süsteemid ( Chi Kung, Tai Chi, Pranajama ), mis on 2000-3000 aastat vanad ja mis on tänapäeval muutunud väga populaarseks tänu sellele, et nad on tõhusad ja efektiivsed. Hõimukultuurides on kasutanud hingamist, et tervendada, saada kontakti esivanemate hingede, kadumaläinud hingeosadega jm eesmärkidel.

Hingamine ja selle teadlik muutmine on kõige lihtsamalt kättesaadav vahend, et teadlikult muuta oma elu. Vabastav hingamine on hingamisteraapia liik, mis keskendub kehas asuvate pingete vabastamisele läbi ühendatud ja sügava hingamise. Enamik tänapäeva inimesi hingab alateadlikult ja pinnapealselt üles rindkeresse, luues enda kehas “võitle-põgene” seisundi. Pidev valmisolek võitluseks väsitab nii sinu keha kui hinge. Mõnikord ei ole sa isegi väga teadlik oma kehas asuvatest pingetest, sest oled nende olemasoluga nii harjunud; samas tunned, et hing pitsitab, südames on raske ja ei ole energiat ega jaksu elada. Sellistel puhkudel aitab hästi trenn, kus sa oled aktiivse liikumise tõttu sunnitud hingama sügavamalt  või vabastava hingamise seanss, kus juhendaja õpetab sind muutma oma hingamist sügavamaks ja teadlikumaks. Mõlemaid koos praktiseerides aitad nii oma keha kui hinge.

Vabastavat hingamist on soovitav praktiseerida koos juhendajaga, sest hingates sügavalt ja ühendatult muutub sinu teadvuse seisund ja sa saad kontakti paljude alateadvuses olevate tunnetega. Tihti kogevad inimesed hingamisseansi ajal tundeid, mis on seotud sündmustega kauges lapsepõlves või sünnimomendil. Juhendaja kohalolu on sellistel puhkudel väga oluline, samuti tema erialane ettevalmistus. Ka turvaline, väliste segajateta keskkond on hingamisseansi õnnestumisel väga tähtis. Oluline on hingata sügavalt ja teadlikult sisse ja välja hingates keskenduda lõdvestusele. Vabastavat hingamist praktiseerides on vahe, kas inimene hingab rindkeresse või kõhtu. Kas läbi suu või läbi nina. Vahe on selles, millist eesmärki sa soovid selle seansi läbi saavutada. Kõike seda täpsemalt saab sulle seletada individuaalseansil hingamisõpetaja või hingamisgrupi läbiviija.

 

Vabastav hingamine loob:

  • parema enesetunde
  • aitab vabaneda stressist
  • annab rohkem energiat
  • aitab sügavalt lõõgastuda
  • turgutab tervist
  • aitab luua rõõmsama meele
  • toob mõtetesse selgust
  • aitab leida emotsionaalse tasakaalu
  • aitab kogeda meelerahu ning armastusetunnet
  • toetab spirituaalsuse kasvu

Vabastav hingamine on lõdvestunud, ühendatud ja toetatud hingamine, mille käigus toimub eluenergia aktiveerimine. Sügavalt hingamine on puhastav igal tasandil.  See on seotud rakutasandil säilinud kehapingete, emotsioonide ja mälestuste vabastamisega, mis sügavama hingamise ja toetuse korral hakkavad esile tulema ja tervenema. Samal ajal aitab sügav hingamine teadvustada, mis meie elus on toimumas ja aitab vaadata kogu oma elule ja probleemidele hoopis uue nurga alt.  Sageli kerkivad esile lihtsad lahendused, mille peale seni pole tuldud. Läbi hingamise on võimalik ühendust saada ka oma sisemiste loovate mõtetega.

Vabastav hingamine on suurepärane hingamisteraapia vorm, mis annab võimaluse vaadata endasse ning läbi hingamise vabastada  igapäeva stressi ja kõik selle, mis takistab meil elust rõõmu tunda, olemast õnnelik või terve. Vabastav hingamine sobib kõigile, olenemata vanusest.

Lähiajal on vabastava hingamisega võimalik tegeleda Monika Palmi käe all, kes on teadlikkuse ja muutuste vahendaja ning hingamisterapeut ning viib Taevas ja Maa Keskuses ka täna, 20. juulil läbi vabastavad hingamise teraapia. Vabastav hingamine toob meis välja allasurutud mõtted ja emotsioonid, mille olemasolu on Monika Palmi sõnul umbes 70% haiguste põhjuseks. Need vabastatakse pehmel ja mõnusal moel, sest sellise hingamise kaudu saab inimene parema ühenduse iseendaga. Oluline on selle juures lõõgastumine, kogu protsess aga annab sisemise kerguse, mis võib võib lausa vapustav olla. Monika Palm nimetab protsessi enese avastamiseks. Tänase ja järgmiste Monika sessioonide kohta leiad lisainfot siit.

Vaata ka videointervjuud Monika Palmiga:

 

Allikad: Taevas ja Maa Keskus, Hingamine.com, Hingamistuba

Fotod: noble-house.tk

 

Toimetas Mariann Joonas