Seitse põhjust, miks keskenduda hingamisele

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

14. aprill 2020 kell 12:40



Kõige parem viis raskes olukorras rahuneda on nii iseenesestmõistetav, et me unustame selle tihti ära – lihtsalt hinga. Hingamisele keskendumisel on oluline mõju su üldisele heaolule ja stressitasemele ning see toob kaasa isegi füsioloogilisi muutusi nagu vererõhu langemine. Kuid paljude jaoks ei näi tervise parandamisel hingamise muutmine nii loomulik kui toitumise või treeninguharjumuste muutmine.

 

Hingamise õpetaja Carla Ardito ütleb, et me peame enda hingamist iseenesestmõistetavaks samal moel nagu südametööd. Erinevus on aga selles, et hingamise kallal me saame tööd teha. Ning selle kohta on palju pretsedente. Näiteks joogapraktika pranayama baseerub suunatud hingamisharjutustele ja on kasutusel olnud juba tuhandeid aastaid. Seda on kasutatud kui meetodit stressi vähendamiseks ning keha ja mõistuse tervendamiseks.

Stimuleeri aju arengut

Kui meditatsiooni ajal kasutatakse kontrollitud hingamist, siis võib see suurendada aju mahtu. 2005. aastal Harvardi teadlaste poolt läbi viidud uuringu põhjal aitab hingamisele keskendunud meditatsioon suurendada ajukoore paksust.

 

Paranda südame löögisagedust

Madalat südamelöögisageduse muutlikkust (SLM, heart rate variability – HRV) on seostatud suurenenud südameinfarkti ohu



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia.