Mõnus Joogapäev toimub sel aastal Viljandimaal

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

13. juuli 2021 kell 17:05



Järgmisel laupäeval, 24. juulil toimub looduskaunis Männiku metsatalus Viljandimaal taas Mõnus Joogapäev. Festival annab võimaluse tutvuda erinevate joogastiilidega. Mõnusat meeleolu loovad andekad Eesti artistid, õhtu toob sauna, värskendava ujumise ning tantsu ekstaatilise muusika saatel. Korraldaja Tiit Trofimov sõnab, et see on päev, kus saavad kokku joogast lugupidavad inimesed, joogast alles huvituvad inimesed ja lihtsalt mõnusalt aega veetvad inimesed.

 

Lihtsad praktikad, et saavutada sisemine tasakaal

Eelkõige on oodatud kõik avatud ja rõõmsad hinged, kes on huvitatud enese sisse vaatamisest ning ka need, kes sellest uksest alles sisse piiluvad. “See üritus näitab, kuidas läbi väga lihtsate praktikate on võimalik saavutada sisemist tasakaalu ja hingerahu,” tutvustab Trofimov.

Kasulik on see ka pärast pikka koroonaaega, aidates üle saada hirmudest ja püsida kõrgemas vibratsioonis.

Üritusel on võimalik kogeda ashtanga-joogat, yin-joogat, bliss-joogat, nidra-joogat, kundalini tantra joogat, acro-joogat, vinyasa-joogat ja hatha-joogat. Trofimov sõnab, et nende kõikide joogastiilide õpetajad on olnud tema eluteel õpetajateks ja ta on neilt saanud palju inspiratsiooni.

 

Joogateadmisi jagavad:



  • Tiit Trofimov – Kundalini tantra jooga
  • Katrin Kivi – Bliss jooga
  • Sirle Pedajas – Klassikaline jooga
  • Joke Salakorpi – Ashtanga jooga
  • Terje Salakorpi – Ashtanga jooga
  • Kaidi Laur – Vinyasa jooga
  • Ereli Tuisk – Yin jooga
  • Einar Tamme  – Hatha jooga
  • Merliis Sulg – Mandala tants
  • Deniss Vinogradov – Meestekas
  • Kadri Romano – Acro jooga

 

Kaunis metsatalu looduse rüpes

Männiku Metsatalu on vaatamisväärsus omaette – see asub looduslikult kaunis kohas põliste metsade keskel 10 kilomeetri kaugusel Viljandist. Looduse rüpes olev talu annab kui uue hingamise ja aitab turjalt raputada kogu kogunenud stressi ja nautida loodust, mõnusat seltskonda ja joogat.

 

Klassikalist joogat õpetab Mõnusal Joogapäeva Sirle Pedajas

Klassikalist joogat õpetav Sirle Pedajas selgitab, et klassikaline jooga põhineb vanadel õpetustel, mida anti vanasti edasi õpetajalt õpilasele. See põhineb Patanjali joogasuutratel, mis on kirja pandud 2000–2500 aastat tagasi.

 

Mis kasu on joogast?

  • Loob ühenduse oma kehaga
  • Loob ühenduse oma hingamisega
  • Loob ühenduse oma meelega
  • Loob kogemuse märgata ennast selles hetkes täpselt sellisena nagu sa oled
  • Vaigistab meelt
  • Loob selgust
  • Loob tasakaalu
  • Harjutab keskendumist ning kohalolu kogemist
  • Harjutab tähelepanu juhtimist ja millelgi oma tähelepanu hoidmist
  • Mõjutab sügavamaid kihte, millele me igapäevaelus ligi ei pääse
  • Aitab märgata enda tegelikke vajadusi
  • Aitab saada teadlikuks iseenda mustritest
  • Aitab luua uusi mustreid
  • Suurendab inimese enesekindlust ja õnnetunnet
  • Aitab jõuda lähemale iseendale, sellele kes ma päriselt olen.

 

Klassikaline jooga on alustamiseks väga hea

Sirle sõnab, et klassikaline jooga on suurepärane koht alustamiseks. See sobib alati ja igal juhul kõigile neile, kes soovivad oma ellu joogakogemust.

Klassikaline jooga kasutab oma praktikates lisaks asana- ehk asendipraktikale ka pranayamat ehk hingamispraktikaid, meditatsioone, visualiseerimist, heli, mantraid ja teisi joogavahendeid. Joogavahendite valik sõltub inimesest ning praktika eesmärgist. Klassikalises joogas pannakse erilist rõhku asendite ja hingamise koostoimimisele – ehk oluline on millise hingamisega (sisse- või väljahingamisega) ja millist liigutuste jada jälgides minnakse asendisse.

Kõige peamisem, mida joogat praktiseerides saavutatakse, on ühendus iseendaga, enese tundmaõppimine, mustrite muutmine, seeläbi kannatuste vähendamine ja liikumine vägivallatul ning kindlal sammul tervise, selguse ja kerguse poole.

 

Jocke ja Terje Salokorpi tutvustavad Mõnusal Joogapäeval Jocke poolt loodud Fullvinyasa joogat

Joogaõpetajad Jocke ja Terje Salokorpi tutvustavad joogapäeval Jocke poolt loodud Fullvinyasa joogat.

Mis on Fullvinyasa jooga?

  • Tunnis tehtavad harjutused on hästi tasakaalustatud ja hõlmavad kogu keha
  • Tunni ülesehitus on inspireeritud Ashtanga Vinyasa jooga süsteemist 1., 2. ja 3. seeriatest mis on lisaks füüsilisele pingutusele ka hingamise ja meditatsiooni harjutus.
  • Tund on sobilik nii algajatele kui ka juba kogenud joogatajatele, sest harjutusi saab ka vajadusel modifitseerida.
  • Kogu tunni vältel kasutatakse spetsiaalset Ujjayi hingamistehnikat, mis aitab rahuneda, keskenduda, vereringet ergutada, kehasse soojust tekitada ja toksiinidest puhastuda.
  • Tunnis kasutatakse spetsiaalselt selle tunni jaoks tehtud meditatiivset muusikat, mis annab hingamisele ühtlase rütmi ning liikumisele flow.

Energia hakkab liikuma

Jocke ja Terje ütlevad, et Fullvinyasa ja teiste jooga süsteemide järgi praktiseerides jõuame samasse kohta välja – iseendasse.

Füüsiliste harjutustega paraneb kontakt oma kehaga, painduvus ning jõud. Blokeeringud kehas avanevad ning energia pääseb vabalt liikuma.

 

Akrojoogat õpetab Kadri Romano

Akrojooga õpetaja Kadri Romano selgitab, et tavalist joogat tehakse üksi ning süüvitakse iseendasse, akrojooga annab aga võimaluse luua ühendus teiste inimestega, õppida usaldama ning suhelda pigem keha kui sõnadega.

Õpetab partnerit kuulama

Akrojooga on füüsiline ja vaimne harjutus, mis on kombineeritud joogaelementidest, esitusest, akrobaatikast ja tervendavatest kunstidest. See õpetab kuulama oma partnerit ja vastama talle oma enda keha tasakaaluga ning arendab partnerite vahelist usaldust.

Eriti tähtis on see ärevatel aegadel – igasugune võimalus enda sisse vaadata aitab meil avastada, mis on meile tegelikult oluline.

Ta loodab, et tema akrojooga töötuba joogapäeval toob akrojooga juurde Eestis rohkem inimesi ja meie kogukond kasvab veelgi. “Väga soovin, et akrojooga töötuba oleks meeldejääv kogemus kõigile osalejatele ja ehk aitab ka enda kohta midagi põnevat teada saada,” ütleb ta.

Kadri nõuanded:

  • Ela tervet ja tervislikku elu
  • Hea ja piisav uni, korralik toitumine, piisavalt füüsilist tegevust
  • Eelkõige võiks üritada mõista, kes ma olen ja mida ma elult soovin. Abiks võib olla jooga, meditatsioon ning alla maha võtmine.

 

Joogapäeva piletid on müügil Ticketeris!

 

Mõnusa Joogapäeva Facebook!

Liitu festivaliga Facebookis SIIN!

 

 

Fotol Tiit Trofimov / foto autor Nele Suurna



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt