Malaisia lennuki müsteeriumiga sarnased juhtumid ajaloost

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

25. märts 2014 kell 21:01



Selle aasta 8. märtsil kadunuks jäänud Malaisia lennuki juhtum on osutunud müsteeriumiks, millega seoses on tekkinud hulgaliselt teooriaid. Uurija Linda Moulton Howe rääkis nädalapäevad tagasi USA veebiraadiole Dreamland, et 20. sajandist on teada vaid kaks juhtumit, kus lennuk jäljetult haihtus. Siin tuleb mängu paranormaalia.

 

8. märtsil jäi kadunuks Malaisia lennufirma lennuk Boeing 777 koos 239 reisija ja meeskonnaga pardal. Lend nr MH 370 väljus Kuala Lumpuri rahvusvaheliselt lennujaamalt laupäeva varahommikul kell 00.41 suunaga Pekingisse. Vaid 45 minutit hiljem, olles läbinud veidi alla 200 km, kadus lennuk radariekraanidelt. Boeing 777 on tänapäeva üks moodsamaid reisilennukeid, millel oli kuni tänaseni ka väga hea turvalisuse renomee. See kaduma läinud lennuki intsident on üks tänapäeva lennunduse suuremaid müsteeriume.

 

Kuidas saab tänapäeval üks lennuk nii kauaks kaduma jääda?

Kuna üle 60 laeva ja lennuki ning tänapäeva kõige moodsamad satelliidid pole pärast 17 päeva suutnud üles leida suurt reisilennukit, on liikvele läinud lõputu arv erinevaid teooriaid, mis võis sellega juhtuda – kas kadumise põhjustas lennuki tehniline rike, terroristide osalus, planeedi salavalitsuse järjekordne false flag operatsioon ja isegi paranormaalsed teooriad maaväliste rassidega peaosas, kes väidetavalt päästsid hädaolukorda sattunud lennuki halvimast. Kõige veidram on aga fakt, et ametlikud allikad on kogu selle aja jooksul korduvalt muutnud oma teooriaid sellest, mis lennukiga juhtus.

Eile teatas Malaysian Airlines lennukiga kaduma jäänud inimeste omastele, et “kurb on teatada, et ilmselt kukkus lennuk ookeani“. Malaisia peaminister Najib Razak teatas eilsel pressikonverentsil, et uued satelliitfotod viitavad lennuki vraki leidmisele India ookeanis. Samas jääb endiselt täiesti arusaamatuks, kuidas saab tänasel digiajastul üks lennuk nõnda kauaks kaduma jääda. Tuletame meelde, et kõikides lennukites on kaks musta kasti, mis kuni kuu aega signaale välja saadavad ja mille järgi peaks teoorias olema kõik lennukid üles leitavad.

Kuna segaseid asjaolusid seoses selle juhtumiga on niivõrd palju, ei saa välistada mitte ühtegi teooriat. Teada on, et ajaloos on ainult mõni üksik näide sellest, kuidas suur reisilennuk on täielikult ära kadunud selliselt, et mitte ühtegi tükki pole üles leitud. Kuulsaim juhtum on kahtlemata 2001. aasta 11. septembri terrorirünnakud USA-s, kus reisilennuk täielikult ära tuhastus, jättes enda järel alles ainult lennuki kaaperdajate reisidokumendid, mis teadaolevalt on tehtud paberist.

Uurija Linda Moulton Howe rääkis nädalapäevad tagasi USA veebiraadiole Dreamland, et 20. sajandist on teada vaid kaks intsidenti, kus lennuk jäljetult haihtus. Siin tuleb mängu paranormaalia.

 

1953: Northrop F-89 Scorpioni juhtum USA-s

1953. aastal jäi USA-s Michigani osariigis kadunuks hävituslennuk Northrop F-89 Scorpion. 23. novembril õhtul märkas Truax’  õhuväebaas oma radaritelt, et Soo Locksi (lüüs Ülemjärve ja Suure järvistu vahel USA ja Kanada piiril – toim.) kohal liigub tundmatu objekt. Tegemist on rahvusvahelise piirialaga ja seega piiratud lennuliiklusega piirkonnaga.

Truax’ õhuväebaas võttis ühendust Kinrossi baasiga ja teatas tundmatust objektist radaril. Kinross saatis kohe teele F-89 hävitaja, mille pardal olid piloodid Lt. Felix Moncla ja Lt. R. R. Wilson.

 

 

Kui F89 lähenes objektile 800 km/h kiirusega, muutis tundmatu objekt oma trajektoori. Hävitaja ajas objekti taga 30 minutit Ülemjärve kohal. Kinrossi õhuväebaas jälgis radarilt, kuidas kaks täppi jõudsid üha lähemale üksteisele, kui järsku kadusid mõlemad täpid radari ekraanilt. Kinross saatis kohe päästemeeskonna olukorda uurima, kuid nii F-89 hävitaja koos pilootidega kui ka tundmatu objekt jäid jäljetult kadunuks. Tänapäevani pole nendest ka mitte midagi üles leitud.

Lõpuks teatas USA õhuvägi, et F-89 plahvatas suurel kõrgusel Ülemjärve kohal. Tol ajal ei uskunud seda teadet mitte keegi, sest ühtegi lennuki tükki ei leitud üles ei järvest ega ka kallastelt. Peale seda kustutas USA õhuvägi ära kõik intsidendiga seotud andmed ametlikest allikatest. Kuid inimesed, kes jälgisid olukorda radaritelt, on hiljem ametlikult teatanud, et nemad arvavad, et nende lennuki röövis UFO.

 

1978: Frederick Valentichi juhtum Austraalias

Teine sarnane intsident leidis aset 25 aastat hiljem Austraalias. 1978. aasta 21. oktoobril lendas piloot Frederick Valentich Austraalia ja Tasmaania vahel oma eralennuk Cessna 182-ga ning jäi samuti jäljetult kadunuks.

Frederick Valentich

Valentich teatas Melbourne’i lennuliikluse juhtimiskeskusele, et teda jälitab tundmatu objekt 1300 meetri kõrgusel. Juhtimiskeskusest aga vastati, et nemad ei näe radarilt mitte kedagi teda jälitamas. Valentich vastas, et ta näeb selgelt suurt objekti, millel on neli võimast tuld. “See lendas just 300 meetri kõrguselt minust üle,“ teatas Valentich. Selle peale palus juhtimiskeskus tal identifitseerida see lennuk ning Valentich vastas, et “see ei ole lennuk”, millele järgnes vaikus. Möödus kaks minutit ja Valentichi hääl oli tagasi. “Melbourne, see läheneb minu poole idast, ta nagu mängiks minuga, ma ei oska hinnata tema kiirust. Ta lendab minust korduvalt mööda, ta on pikk ja ma ei oska täpsemat seda kirjeldada. … Hetkel hõljub ta täpselt minu kohal. Tal on rohelised ja metalsed tulukesed.“

Siis teatas Valentich, et tema lennuki mootor turtsub ja sureb välja. Melbourne’i lennuliikluse juhtimiskeskus kuulsid järgmiseks metalset kriipivat heli ja peale seda kadus Cessna 182 radaritelt.

Linda Moulton Howe ütleb lõpetuseks, et “astronoom J. Allen Hynek, kes hiljem kuulas juhtimiskeskuse audiosalvestusi, ütles mulle isiklikult, et see heli meenutas talle rauast tünnis ringi veerevaid konservikarpe“. Alles 20-aastane Frederick Valentich jäi koos lennukiga aga igaveseks kadunuks.

 

Lisalugemist: UFO Evidence, Wikipedia 1, Science How Stuff Works, Wikipedia 2, Sott.net

Fotod: paranormal.com, ufoevidence.com, Wikimedia Commons

 

Toimetas Hando Tõnumaa

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt