Ajaloopettus: skulptuurid – kuidas need veel tehti?

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

15. detsember 2024 kell 19:47



Illustreeriv pilt: Chauncey Bradley Ives´ kuju “Undiin tõuseb veest” (ca. 1880–1882). Fotokollaaž: Laura FrenchPixabay +
Изображения пользователя Maximusnd Zahar + Canva.com

Kui anda mõnele tänapäeva skulptorile kätte mingi tehnoloogia abil pehmeksmuudetud marmor või siis pehme kips, mida saaks hiljem marmorilaadseks muuta, siis ei suudaks ta eluilmas ligilähedaseltki midagi sarnast luua. Või julgeb mõni meie lugupeetud skulptoritest siinkohal sellele väitele vastu vaielda,” küsib Telegram ajaloohuviline lugeja, kelle sulest oleme varasemalt avaldanud populaarsed artiklid “Ajaloopettusest arusaamine arhitektuuri kaudu: kas me elame simulatsioonis? 1. osa“, “Ajaloopettusest arusaamine arhitektuuri kaudu: kas me elame simulatsioonis? 2. osa”  ja “Notre Dame’i katedraal taasavatud – kas tööde hilinemine tõestab ajaloopettust?“.

 

Leidsin pooljuhuslikult ühe 15-minutilise, minu jaoks väga huvitava YouTube´i video teemal “Müstilised skulptuurid. Kadunud tehnoloogiate ja tehnikate tõestus“:

 

Skulptuurid, mida selles videos näidatakse, on äärmiselt keerulised ja tohutu detailirohkusega, mille valguses ametlik seletus, et need kõik toksiti välja peitli ja haamri abil kõvast ja haprast marmorist, on pehmelt öeldes lapsik ja täiesti ebatõenäoline. Valdava osa nende skulptuuride autoriteks väidetakse olevat 16.-18. sajandi Itaalia skulptorid.

Palun oota...

Tegemist on tasulise artikliga, edasi lugemiseks palun logi sisse või hakka liikmeks.



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt