Maitsev ja kasulik – arbuusi tervislikud omadused

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

3. juuni 2020 kell 15:25



watermelonArbuus on palju enamat kui lihtsalt värskendav suvine suupiste. Aina enam kliinilisi katseid toitumisteaduste vallas tõendavad, et tegemist on tõelise ravitoiduga. Arbuus sisaldab palju vett ja puuviljasuhkruid, lisaks on selles A-, C-, E- ja D-vitamiini, erinevaid B-grupi vitamiine, rauda, kaltsiumi, magneesiumi, mangaani, kaaliumi, fosforit, tsinki, fluoriidi ja seleeni.

 

Teadusajakirjas Journal of Agricultural and Food Chemistry avaldatud uuringus leiti et arbuusimahl võiks olla suurepärane funktsionaalne jook sportlastele, kuna see sisaldab vajalikku aminohapet, mis vähendab treeningujärgset lihasvalu. Sportlastel, kellele anti pärast treeningut pool liitrit arbuusimahla, oli 24 tundi peale treeningut madalam puhkeoleku pulsisagedus ja vähem lihaste valulikkust.

 

Arbuusi tervisele kasulikud omadused

Tõstab antioksüdantide taset ja kaitseb südant. Arbuus sisaldab suurel hulga lükopeeni ja teisi karotenoide nagu luteiini ja beetakaroteeni. Neil antioksüdantidel on leitud väga palju tervisele kasulikke omadusi: immuunsüsteemi tugevdamine, südame ja veresoonkonna haiguste ennetamine ja diabeedi vastane toime. Antioksüdandid võitlevad vabade radikaalidega, mis põhjustavad keha vananemist ning oksüdatiivset stressi.

Kaitseb vähi eest. Hiinas leiti epidemioloogilise uuringu põhjal, et arbuusi söömine vähendab vähi tekke riski. Lükopeen ning A- ja C-vitamiin on tuntud selle poolest, et aitavad ennetada paljusid vähi liike nagu rinnavähk, eesnäärmevähk, emakavähk, kopsuvähk ja soolestikuvähk.

Alandab vererõhku ja parandab veresoonte seisukorda. Kaalium ja mangaan aitavad vererõhku reguleerida ning antioksüdandid parandavad veresoonte t



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.