5 võimalust, kuidas suurendada armastust ja hoolivust iseenese vastu

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

4. september 2013 kell 22:01



love-yourselfTerve, loomulik ja harmooniline enesearmastus on sooja, meeldiva ja usaldusväärse inimese tunnus, kes oskab võrdselt hoolitseda nii enda kui ka oma suhete eest teiste inimeste ja maailmaga, kirjutab Hedvig Evert portaalis Alkeemia avaldatud artiklis “Kuidas armastada iseennast”. Kirjutises on välja toodud mõned tunnusjooned inimestest, kes on õppinud ennast armastama ja väärtustama, ja selliste inimeste omadused, kes seda veel teinud ei ole. Lisaks leiate viis võimalust, kuidas suurendada armastust, hoolivust ja austust iseenese vastu.

Piisavas enesearmastuses elavat inimest iseloomustab:

•    adekvaatne enesehinnang

•    ennast väärtustav
•    on võtnud 100% vastutuse oma elu eest
•    usub enda võimetesse ja vajalikkusesse
•    langetab otsuseid armastuse, usalduse ja rahu pinnalt
•    rahulik, naeratav, stabiilne
•    ennast ja teisi usaldav
•    maailma suhtes avatud meeltega
•    tunnetab oma tegevuse väärtust ise
•    minapilt on selgepiiriliselt tajutav
•    vaimselt ja füüsiliselt terve, positiivsust kiirgav, energiat andev
•    tegutseb sisetunde ja siseajendite toel
•    keskendub rahulolule, mitte edukusele
•    tunnetab armastust endas ja kiirgab seda
•    on ennast kehtestav
•    on orienteeritud koostööle
•    tajub ressursside paljusust ja tõmbab enda ellu kõik vajaliku

 

Ebapiisavas enesearmastuses elavat inimest iseloomustab:

•    madal enesehinnang
•    alaväärsustunne
•    väldib vastutust, otsib põhjusi väljast
•    madal eneseusk ja rõhuv süütunne
•    langetab otsuseid hirmu, viha, pettumuse pinnalt
•    ärritunud, ärev, pinges, murelik
•    ennast ja teisi pidevalt kontrolliv
•    maailma suhtes kahtlustav ja skeptiline
•    elab kiituse, tunnustuse ja tänu ootuses
•    minapilt on katkendlik, välja kujunemata
•    nõrgemapoolne tervis, kaootilised tervisehädad, negatiivsust kiirgav
•    tegutseb väliste motivaatorite ajel
•    tõestab end iga teoga
•    püüab armastust välja teenida
•    on kas liiga pealetükkiv või liiga alandlik
•    võistluslik ja võitleva hoiakuga
•    tajub ressursside vähesust ja pingutab pidevalt

Kuidas saada piisava enesearmastusega inimeseks? Selleks tuleb esimese asjana koondada kokku oma tähelepanu, mis on igal pool elus laiali ja fokusseerida see endale. Armastus võrdub tähelepanuga.

 

5 võimalust, kuidas suurendada armastust, hoolivust ja austust iseenese vastu

1. Võtke paber ja pliiats. Hinnake viit Teile tähtsaimat suhet selliselt, et märgite plussi nende juurde, kus Te tunnete end väärtustatuna, õnnelikuna ja tõeliselt märgatuna ning miinuse sinna, kus Te tunnete end piiratuna, ahistatuna, ebamugavalt. Seejärel vähendage aja panustamist miinusmärgiga suhetesse, neist lõpuks päriselt loobudes.

2. Leidke iga päev 1 tund aega ainult enese jaoks, tehes midagi tõeliselt nauditavat selliselt, et sinna ei ole kaasatud ühtegi teist inimest: valmistage endale aroomivann küünaldega, minge ujuma-ratsutama-metsa, lugege tund aega oma lemmikraamatut, unustades kõik kohustused, sättige end pikalt ja minge siis välja jalutama, tehke endale oma lemmikmuusika playlist, lülitage telefon keset päeva välja ja minge rattaga sõitma.

Ühesõnaga, tehke asju, mida te ise enim naudite selliselt, et korraldate need endale ise, ei kaasa teisi inimesi ja valdavalt võiksid need asjad olla tasuta või maksta sümboolse summa. Ja tehke niimoodi iga päev.

3. Õppige ja harjutage “EI” ja “JAH” väljaütlemist lähtuvalt Teie enda soovidest ning vältige teiste inimeste soovide etteaimamist, nende eest mõtlemast ja nende tunnetega ette arvestamist. Kui tunnete, et teile midagi meeldib või soovite osaleda, öelge “JAH”, kui ei, siis öelgegi “EI”, ilma end välja vabandamata või pikalt põhjendamata.

4. Püüdke vähehaaval loobuda vajadusest olla ülitubli ja teistele meele järele. Kui te olete perfektsionist ja armastate kõike viimistleda, siis harjutage asjade pooleli ja segamini jätmist nii, et teete selle asemel midagi muud ja õpite seda nautima, ilma end süüdistamata või end tegevuse poolelijätmise eest oma peas nuhtlema.

Kui olete seda tüüpi, et teil on just raske asju lõpule viia, siis loobuge meelelahutusest seni, kuni teete asja lõpuni-esitate ära-annate üle ja teadvustage eneses see tunne, kui saite tehtu valmis enne tähtaega, õigeks ajaks või saite positiivse tagasiside osaliseks.

5. Hakake end võrdlema endaga mitte teistega. Kas te olete täna armastavam, hellem, mõistvam, kui olite aasta tagasi? Kas mõistate oma sõnade, tegude, suhtumise tagajärgi endale ja teistele täna selgemalt kui aasta tagasi?

Kas teete iga päev midagi väikest, mis näitab, et oskate ennast hoida – leiate aega korralikuks lõunaks, sööte tervislikku toitu, kannate õiget rõivanumbrit ja teile sobivat stiili, kas väljendate nii oma sõnas kui ka mõttes tänulikkust selle kõige eest, mis Teie elus täna võrreldes eilsega paremini on?

Kui hakkate tegelema teiste inimeste asemel endaga, võite märgata peatselt kolme olulist muutust: teie enesetunne hakkab tõusma, teie tervis muutub paremaks ja teie suhete kvaliteet muutub rahuldustpakkuvamaks.

See kõik tekib hetkest, mil te otsustate, et Teie ise olete oma elu peaosas, võimeline selle kõiki aspekte soovi korral muutma ning õpite nautima oma elu ilusaks loomise vastutust, millega kaasnevad suurenenud vabaduse-, õnne- ja rahutunne.

Armastage ja hoidke kõigepealt iseend, et oskaksite siis sama pakkuda oma kallitele!

 

Allikas: Alkeemia

Foto: readstuffwithme.wordpress.com

 

Toimetas Ksenia Kask