Läti tsenseerib kolmeks kuuks Vene telekanali

7. aprill 2014 kell 13:02



tvLäti rahvuslik elektroonilise meedia nõukogu otsustas kolmeks kuuks keelata Venemaa telekanali Rossija-RTR retransleerimisele riigi territooriumil.

 

Nõukogu liige Dainis Mjartāns ütles, et keelu puhul on tegu žestiga, mis näitab selgelt, et Läti riiklik järelevalve hoiab Vene telekanali saadete sisul silma peal, samuti seda, et RTR ei paku usaldusväärset ja tasakaalustatud infot ning et telejaama programmid sisaldavad propagandat.

Mjartāns ütles, et järelevalveorganil on RTR-i programmide sisu kohta olemas vastavad uuringud, kuid nende koostajaid ta ei nimetanud. Programmi analüüsiti vahemikus 2.-17. märts, uudisteagentuuri ITAR-TASS-i andmetel võisid pinnuks silmas olla ülevaated Ukrainas ja Krimmis toimuvast. Küsimusele, mis saab kolme kuu pärast, vastas Mjartāns, et ka vahepeal jälgitakse RTR-i programme tähelepanelikult.

Telegram uuris kapost, kas ka Eesti jälgitakse Vene telekanalite sisu, vastas ameti pressiesindaja Harrys Puusepp: “Nendes kanalites avalikult edastatavat vaadatakse kindlasti ka Eestis. Kaitsepolitsei on korduvalt juhtinud tähelepanu, et Venemaa riigi kontrollile allutatud telekanalite vahendusel edastatavasse on mõistlik suhtuda allikakriitiliselt. Venemaa ajakirjandusvabaduse sisuline puudumine, eriti suurema mõjuga kanalite puhul, on üldteada ning seda on aastaid kinnitanud sõltumatud hindajad, nt ühendus piirideta ajakirjanikud (Reporters without Borders).”

 

Allikad: ERR, ITAR-TASS

Foto: venturebeat.com

 

Toimetas Mariann Joonas