Monsanto laiendab haaret ja parandab mainet

17. oktoober 2013 kell 13:10



monsanto-newPõllumajandussektori hiid Monsanto on peamiselt tuntud oma patenteeritud seemnete ja herbitisiidide väljatöötamise ja müügi poolest. Firma agressiivne laienemine ja geenitehnoloogia valimatu kasutamine on toonud neile palju vastaseid üle terve maailma. Sellel kuul tegi Monsanto aga suure investeeringu, kui ostis ära täpsete ilmaprognooside ja farmerite kindlustamisega tegeleva firma The Climate Corporation.

 

Monsanto ütleb oma pressiteates üsna selgelt, et on rohkem huvitatud The Climate Corporationi tehnoloogilisest võimekusest andmeid töödelda ning ilma prognoosida kui kindlustusärist. Climate.comi leht suudab praegu talupidajaid varustada väga spetsiifilise informatsiooniga – iga tunni järel uuenevad andmed maapinna lähedal valitsevatest tingimustest nagu niiskus või tuule kiirus. Muutunud olude kohta saab tellida endale teavituse nii sõnumi, kirja või nutitelefonide rakenduste kaudu. Programm ennustab aga ka, millist põllukultuuri oleks talunikul mõistlik järgmisel aastal kasvatada.

Monsanto hinnangul saavad nad tulevikus aidata üksnes USA farmeritel pääseda ligi 20 miljardi dollari suurusele n-ö rakendamata rikkusele, mida praegu veel kasutada ei osata. Uute andmete (ja muidugi sortide) abil saab aga nende hinnangul põllumehi paremini abistada ja saagikust suurendada.

Climate Corporation asutati paari endise Google’i töötaja poolt 2006. aastal ning alustas tegutsemist WeatherBill Inc. nime all. Siraj Khaliq ja David Friedberg koostasid keerulise süsteemi kõrge detailsusega ilmavaatluseks, ennustamiseks ja analüüsiks, mis võimaldas neil pakkuda talunikele uut tüüpi kindlustust. Selle asemel, et kaitsta põllumehi kaotuse eest, lubas WeatherBill kompenseerida nende eeldatavat kasumit, kui neid peaks tabama ilmastikuga seotud õnnetus. Seega, kui farmer pani end kirja firma põuavastase kaitse plaani ning põllud ei saanud vajatud kogust vihma, sai talunik siiski säärase kasumi, mida ta eeldatavalt oleks saanud ilma põuata. Kogu tagasimaksete protsess oli seejuures automatiseeritud – kui andmed osutasid suurele probleemile mingis teatud piirkonnas, läks farmeri pangakontole automaatne kanne, olenemata sellest, kui palju saak tegelikult kannatada sai. 2011. aastal muutis firma oma nime The Climate Corporationiks.

The Climate Corporationi tehnoloogiline platform on muljetavaldav. Nende mõõtmistulemused tulevad 2,5 miljonist erinevast kohast ja neid andmeid töödeldakse koos ilmaennustuste ja 150 miljardi erineva pinnaseprooviga, et luua 10 triljonit erinevat n-ö simulatsioonipunkti, mille järgi tehakse riskianalüüs ja pannakse paika kindlustusmakse suurus. Igal hetkel töötavad firma serverid üle 50 terabaidi pidevalt uueneva infoga.

 

Firma jääb sama nime all edasi töötama ja Monsanto klientidele spetsiifilist informatsiooni pakkuma. Idee on müüa rohkem infot ja teenuseid talunikele, kes juba ostavad Monsanto seemneid ja kemikaale. Monsanto ostis ka eelmisel aastal ühe firma, mis sarnase asjaga tegeleb, ning mille abil saavad talunikud ligi sateliidipõhisele infole. Hetkel ollakse tarkvara prooviversiooni testimas umbes 160 USA taluniku ja üle 16 000 hektari peal.

Ilmaennustamise, nõustamise ja kindlustusega tegelemisel on lisaks firma laiendamisele kindlasti ka mainekujunduslik põhjus. Alles maikuus toimusid Monsanto vastu üle maailma ulatuslikud protestimarsid, kus osales hinnanguliselt üle kahe miljoni inimese, ja aktsioone on plaanis veelgi. Teenuste osakaalu suurendamine võimaldab firmal endale pehmema ja talupidaja-sõbraliku maine kujundada.

Teade Climate Corporationi ostmisest tuligi samal päeval, kui Monsanto teatas neljanda kvartali 249 miljoni dollari suurusest kahjumist, mis teeb 0,47 dollarit aktsia kohta.

 

 

 

Allikad: The Verge, Tech CrunchMonsanto

 

Tõlkis Marlen Laanep

Toimetas Maarja Aljas