Tööstusrevolutsiooni tagasipööramine: kas eraauto omamisel on USA-s kümne aasta pärast lõpp?

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

27. juuli 2022 kell 17:58



Wall Streeti kõigi aegade müüduimate automudelite edetabelis troonis 2012. aastal Toyota Corolla. Foto: Wikimedia Commons / U.S. National Highway Traffic Safety Administration

Ameeriklaste jaoks on auto vabaduse sümbol. Kas nüüd aga peavad nad kliimapoliitika tuules minema üle kallitele elektriautodele, mida enamik rahvast endale lubada ei saa? Kuidas toimub USA-s rohelise mõtteviisi sildi all isikliku sõiduauto omamise idee ajaloo prügikasti saatmine, loe alljärgnevast tõlkeartiklist.

 

Mõistel “jalakäija” oli kunagi halvustav tähendus, kuna talupojad käisid jala, samal ajal kui aadlikud olid “ratsamehed” ja kappasid uhkelt hobusega ringi. Tööstusrevolutsioon kõrvaldas selle klassivahe, muutes üsna kiiresti autode omamise rahvale kättesaadavaks, nii et Ameerika Ühendriikide 31. president Herbert Hoover, kes oli ametis 1929–1933, teatas, et vabariiklaste jõukus on kahanenud ja suurendanud teenimispotentsiaali hüüdlausetega “kanapraad igas potis” ja “auto igas hoovis”.

Biden elektrisõiduki roolis

Süsteem on nüüd edasi veerenud kahe põlvkonna jagu ning üritab “autot igast hoovist” minema puksida. Nimelt, Joe Biden tahab taaskehtestada Obama juhitud tarbimisstandardeid, mis hinnanguliselt tõstavad sõiduautode hinda 20 protsenti: 40 protsenti USA juhtidest peaks küm

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt