Ajatu. Ekraanide lummuses ehk miks Steve Jobs oma lastele iPad-i kasutamise keelas

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

14. juuni 2023 kell 9:02



Hariduse kvaliteet riigi- ja erakoolides on teema, mis ei jäta külmaks peaaegu kedagi. Viimase aastakümnega on koolistress hüppeliselt suurenenud, kuid hariduse kvaliteedi paranemine toimub teosammul ning paljude arvates käib hoopis vähikäiku. Tiigrihüppe  riigina leiame sageli, et üks võimalus parandada õpitingimusi ja -tulemusi on moodsa tehnoloogia kaasamine õppetöösse. Alates e-päevikust kuni tahvelarvutiteni koolis ja programmeerimise tundideni algklassides – Eesti koolid armastavad rakendada uut tehnoloogiat. Aga kas erinevad suurema või väiksema ekraaniga seadmed toovad tingimata kaasa paremaid õppetulemusi?

Tänane “Ajatu” ilmus esimest korda detsembris 2014.

 

Maailma suurima tehnoloogiakeskuse Silicon Valley hästi tuntud suurfirmade nagu Apple, eBay, Google, Hewlett-Packard ja Yahoo paljud juhtivtöötajad arvavad teisiti. Nende valikuks oma lastele parima hariduse pakkumisel on täiesti tehnoloogiavaba Waldorf-kool Los Altoses Californias. Hiljutine lugu väljaandes New York Times heidab valgust sellele, et suurte tehnoloogiafirmade insenerid ja juhtivtöötajad eelistavad väikest üheksaklassilist kooli, mille aastane õppemaks algab 17 750 dollarist ning kus ei leidu terve kooli peale mitte ühtegi ekraaniga seadet. Lisaks soovitab kool piirata kodus telerivaatamist ja internetikasutamist. Üks Google’i juhtivtöötajaid Alan Eagle, kellel on endal arvutiteaduse kraad Dartmouthi ülikoolist, sõnab, et tema viiendas klassis käiv tütar ei tea, kuidas kasutada Google’it.

 

Kas lapsed peaksid kasutama arvuteid?

Los Altose Waldorf-kooli filosoofia kohaselt sekkub tehnoloogia noore aju loovuse väljaarenemisse ning lapsed õpivad kõige paremini näost näkku suhtluse ja käegakatsutavate tegevuste kaudu. Arvutite kasutamine piirab loovat mõtlemist, vähendab liikumist, otsesele inimestevahelisele suhtlusele kulunud aega ning halvendab tähelepanu- ja keskendumisvõimet. Selle kooli õpilased õpivad matemaatikat, mustreid, koordinatsiooni ja probleemide lahendamist sokke kududes. Nad ei õpi murde tundma mitte arvutiprogrammi kaudu, vaid näiteks puuvilja pooleks ja veerandikeks lõigates.

Üks õpetaja kirjeldas, kuidas ta õpetas lastele kolm nädalat erinevaid murde, lõigates klassis kooki lahti – võib arvata, et laste täielik tähelepanu õpetajale oli garanteeritud. Selline lähenemine võib paljudele näida ajast ja arust, kuid Los Altose ja 160 teise USA Waldorf-kooli õpilaste vanemad tunnistavad, et see meetod toimib ning Põhja-Ameerika Waldorf-koolide ühenduse andmetel jätkab 94% Waldorf-koolide lõpetajatest õpinguid parimates k

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt