Kuidas toit meie meelolu mõjutab: nipid hea tuju ja enesetunde saavutamiseks

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

5. märts 2020 kell 18:49



Sa oled see, mida sööd ja mitte ainult kehaliselt, vaid ka vaimselt, sest mitmed toidud võivad mõjutada meeleolu. Muutused toitumises võivad vallandada ajus keemilisi ja füsioloogilisi muutuseid, mis mõjutavad meie käitumist ja emotsioone. Dietoloog Elizabeth Somer kommenteeris väljaandele US News, et enamus inimesi alahindavad seost söömise ja tervise vahel. Kuid seos toidu ja meeleolu, une ning üldise energiataseme vahel on veelgi vahetum. See, mida sa sööd hommikuks, annab tagajärje juba lõunaks ning lõunasöök määrab selle, kuidas tunned end õhtul.

 

Siin on mõned tüüpilisemad viisid, kuidas me toitumisega sageli oma meeleolu mõjutame.

 

Sa ei söö regulaarselt

See on väga lihtne viga, mida kahjuks väga paljud inimesed päevast päeva kordavad. Toit on sinu kütus – jättes söögikorra vahele, tunned ennast väsinuna ja pahurana. Sa ei püüa ju autoga sõita, kui sellel paak tühi on? Liiga pikk vahe söögikordade vahel põhjustab veresuhkru tugevat langust ning selle vältimiseks ei tasu söögikordade või suupistete vahet jätta pikemaks kui neli tundi.

Selleks, et päeva alustada piisavalt energiliselt, on oluline süüa tervislikku hommikusööki – eriti kehtib see laste puhul. Tõhus hommikusöök aitab ennetada isu suupistete järele ning seetõttu aitab säilitada tervislikku kehakaalu. Loomulikult ei ole iga hommikusöök sellise toimega. Tass kohvi ja saiake annab vaid kiire veresuhkru tõusu koos koguse kofeiiniga, mis viib kiiresti veresuhkru madalamaks, kui see ärgates oli. Erinevate inimeste puhul sobivad erinevad hommikusöögid, kuid kiudainerikas puder koos värske puuvilja või mahlaga on hea algus paljude jaoks.

Väldid süsivesikuid

Süsivesikuid on pikka aega maha tehtud, kuid keha vajab süsivesikuid, et toota serotoniini – ainet, mis toob parema enesetunde, vähendab isu ja rahustab.  Süsivesikute ja meeleolu seos tekib aminohappe trüptofaani kaudu. Mida enam trüptofaani jõuab ajju, seda enam toodetakse B-vitamiinide kaasabil serotoniini. Trüptofaani saab keha peaaegu kõigist valgurohketest toitudest, kuid võrreldes teiste aminohapetega on



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia.