Toeta Telegrami!

Telegram hindab üle kõige inimese vabadust ise valida, millist informatsiooni ta lugeda tahab ja meil on väga hea meel, et oleme saanud seda vabadust juba üle kolme aasta pakkuda.

Vajame lugejate toetust, et ka käesoleval aastal tegusalt edasi toimetada. Sinu ühekordne panus - 10 eurot - on ettemaks terve aastatäie sõltumatu, põneva ja kasuliku info eest. Telegrami lugeja vabatahtliku aastamaksu tegemiseks vajaliku info leiad siit.

Igale toetajale kingitus!

NB! Armas püsitoetaja, kuna tegutseme nüüd MTÜ-na, on toetuse konto number muutunud!

Lapsed on meie parimad õpetajad

5. oktoober 2013 kell 14:30



exploresurroundingsPaulo Coelho on öelnud: “Laps saab täiskasvanule õpetada kolme asja: õnnelik olemist ilma põhjuseta, kogu aeg millegagi hõivatud olemist ja kuidas kogu oma jõuga nõuda seda, mida ihaldad.” Portaalis Fractal Enlightenment ilmunud arvamusloos kutsutakse suuremaid üles õppima väiksematelt, sest lapsed näevad tihti maailma selgemalt kui täiskasvanud.

 

Täiskasvanutel on lastelt väga palju õppida – igast päevast võib saada õpetav kogemus. Kuid tänapäeva ühiskond demonstreerib jõuliselt, et lapsed kasvatatakse üles kehtestatud normide piires. Vanemad jätavad sageli tähelepanuta maailma uudishimuga avastava lapse kasvamise tähtsad murdekohad.

Laps on maailmaga palju paremini ühenduses kui täiskasvanud – ta elab alati hetkes ja olevikus, ta ei tunne hirmu ja on muretu. Tingimused lapse üleskasvatamisel mängivad olulist rolli teadlikkuse alusraami loomisel, sest lõpuks saab sellest osa alateadlikust meelest.

Kujutage ette, et teile öeldakse pidevalt, mida peab tegema ja mida teha ei tohi – need reeglid kasvatavad lapse ümber seina, mis takistab tema vabadust elada ja see õhutab last muutumaks mässuliseks. Me kõik oleme sündinud vabana!

Mitmest uuringust on selgunud, et 95% ajast kasutavad inimesed oma alateadvust, kuhu on lapsepõlves (kuni 6. eluaastani) programmeeritud nende harjumused. Pärast seda kontrollivad need harjumused meie elu ning teatud harjumusi proovitakse ümber õppida ja programmeerida. Kas see ongi etapp, kuhu me jõuda tahame?

Kui lapsele õpetatakse, kuidas teatud olukordades mõelda ja reageerida, takistab see tema võimet probleemidele ise lahendusi leida. Laps on peaaegu alati rõõmus, tal ei ole vimma kellegi vastu, ta on uskumatult andestav ja hooliv!

Laps on alati täiesti teadlik, tähelepanelik ja uudishimulik, kuid täiskasvanud on omaenese mõistuse ja mõistlikkuse vangid, jäädes ilma elu lihtsatest rõõmudest ja imedest. Nii paneb laps väikesi detaile, näiteks tillukest putukat, palju paremini tähele kui täiskasvanud inimene, sest ta on häälestatud igale sagedusele ja vibratsioonile enda ümber.

Enamikul lastest ja teismelistest domineerivad teeta ja alfa ajulainete mustrid. Neid mõlemaid peetakse aju tegevusele äärmiselt lõõgastavateks ja need tulevad esile siis, kui meie keha on stressist täiesti vaba. Need samad ajulained suurendavad loovust ja võimet säilitada suurel hulgal infot, mida saab salvestada pikaajalisse mällu.

On aeg hakata õppima väiksematelt, sest nad oskavad õpetada meile asju, millel on tõeline väärtus. Nad teavad, kuidas olla õnnelik. Ärge kärpige nende tiibu, kui nad avastavad maailma.

 

Allikas: Fractal Enlightenment

Foto: acornhealth.ca

 

Toimetas Doris Helina Fjuk