Ajatu: 6 omadust, mis aitavad lastel elu ja õppimisega paremini toime tulla

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

2. märts 2020 kell 18:27



kool

Hea õpetaja ja kool on lapse jaoks oluline, kuid veel rohkem on tähtis see, mida õpilased endaga kodust kaasa võtavad. Kui küsida, mis aitab lapsel koolis hästi hakkama saada, siis on tavapäraselt vastuseks näiteks kõrge IQ-tase, suurepärane kool, hästi läbi viidud tunnid, head õpetajad, loov õppekava ning kõrged ootused. Kuigi need asjaolud võivad õppimisele kaasa aidata, peitub tegelik hea õppimisvõime saladus mujal – lapses endas.

Tänane “Ajatu” ilmus esimest korda jaanuaris 2014.

 

Hea suhtumise ja meelelaadiga lapsed puhkevad õitsele isegi keskpärase mainega koolis ning need, kelle suhtumine on õppimist piirav, ei suuda ka parimatest õppimistingimustest ja võimalustest kasu saada. Lugematu hulk uuringuid on näidanud, et laste õpitulemused paranevad, kui neid julgustatakse välja arendama head suhtumist endasse ja oma õpivõimesse.

Õpetajaid suunatakse pidevalt täienduskoolitustele ja paremal juhul arutavad nad ka seda, kuidas aidata õpilastel enda sisemist “mina“ kasvatada. Kuid lapsevanemad jäetakse sellest ringist välja ning sageli ei mõista nad, et hea hariduse andmine oma lastele tähendab palju enamat kui linna parimas koolis koha kindlustamine. Koolid ja õpetajad saavad aidata lastel õppida ainult siis, kui nende vanemad on loonud kodus vundamendi, mis julgustab õpilasi uute väljakutsetega silmitsi seisma.

Kuus omadust, mis toetavad õppimisvõimet

On mitmeid omadusi, mis aitavad lastel paremini õppida. Siin on kuus võtmeomadust, mida vanemad saavad lastes arendada, et toetada nende õppimisvõimet nii koolis kui ka elus üldse.

 

1. Elurõõm

Võime armastada ja hinnata elu võib kõlada absurdsena eksamite ja hinnete keerulises maailmas, kuid armastus ja turvalisus toidavad mitmeid omadusi, mida head õppijad v



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia.