Uuring: COVID-19 “lukkupanek“ mõjub halvasti laste vaimsele tervisele

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

11. detsember 2020 kell 13:59



Cambridge’i Ülikooli värske uuring näitab, et esimene “lukkupanek” ehk lockdown tõi endaga kaasa depressiooni sümptomite olulise kasvu laste hulgas, viidates koolide sulgemise tahtmatutele tagajärgedele.

 

Reaktsioonina COVID-19 pandeemiale kehtestas Briti valitsus riikliku lukkupaneku, mis tähendas muuhulgas koolide sulgemist ja sotsiaalset distantseerumist. Paljud inimesed on tundnud muret, et taolised meetmed mõjuvad negatiivselt laste ja noorte vaimsele tervisele. Tänase seisuga on selle kohta veel suhteliselt vähe otseseid tõendeid, kuigi ka Eestis selgus hiljuti, et tavalise 2-4 alaealise enesetapu asemel kogunes neid selle aasta esimese üheksa kuuga tervelt 12.

Kõige otsesem viis lukkupaneku ja laste vaimse tervise vaheliste seoste mõõtmiseks on jälgida samu isikuid pikema ajaperioodi jooksul ning otsida muutusi just n-ö kestevandmete valguses.

Et selgitada välja, kas võrreldes esialgsete hinnangutega on lukkupaneku ajal ilmnenud muutusi emotsionaalse heaolu, ärevuse ja depressiooni sümptomite osas, uuris Cambridge’i Ülikooli Meditsiiniuuringute Nõukogu (MRC) kognitsiooni ja ajuteaduste osakonna töörühm 168 lapse (vanuses 8-12 aastat) vaimse tervise hinnangute andmeid enne Suurbritannia lukkupanekut ja selle ajal. Vaadeldi nii laste endi kui nende hooldajate ja õpetajate kirjeldusi.

Kõne

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt