Google rahastab pretensioonikat virtuaalse reaalsuse projekti

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

15. november 2013 kell 18:20



Screen Shot 2013-11-15 at 6.47.45 PMGoogle rahastab projekti, mis plaanib kasutada miljonite mängijate ühendatud arvuteid, et luua Avatari-laadne virtuaalne maailm, milles inimesed saavad elada, suhelda ning isegi seksida. Idee kõlab pisut nagu versioon 1999. aasta ulmefilmist “The Thirteenth Floor“ (Kolmeteistkümnes korrus), kus superarvutid loovad simulatsiooni, mida asustavad inimtegelased, kes ise ei tea, et nad elavad kunstlikult loodud maailmas.

 

Projekt nimega High Fidelity kujutab endast virtuaalse reaalsuse maailma, mis on sama suur kui pärismaailm ja mille piiriks on silmapiir. Kogu maailm luuakse võimalikult detailirohkena kõikide kasutajate arvutite võimuse abiga.

High Fidelity arhitektiks olev Second Life’i asutaja Philip Rosedale ütleb, et ideeks on luua virtuaalne koht, kus oleks pärismaailmale omane mitmekülgsus kõiges, seal hulgas ka suhtlemises. Rosedale ennustab julgelt, et kuue aasta jooksul võimaldab High Fidelity inimestel süüvida virtuaalsetesse maastikesse, mis meenutavad tipptaseme CGI (Computer Generated Imagery) keskkondi, nagu nähti filmides “Avatar“ ja “Star Trek“.

Projekti loosung on: “Kui sellest mõtlemine ei tee haiget, siis me ei hakka seda proovima.“

Singularity Hubis kirjutas Jason Dorrier, et projekt kasutab teise või kolmanda generatsiooni Oculus Rifti, virtuaalse reaalsuse peaseadet, koos keha liikumist tajuva tehnoloogiaga, et luua keskkond, kus inimene saab oma avatari tegevust liigutustega juhtida.

Teine suur idee on võimsuse ühendamine. Virtuaalse raha eest lubavad virtuaalsed kodanikud kasutada oma arvutite jõudlust näiteks oma uneajal, et võimaldada virtuaalmaailmal eksisteerida suures detailirohkuses. Programm võib kasutada kuni miljardit ühendatud arvutit, et luua ja säilitada selle kunstlikku maastikku.

High Fidelitys inimestel omavahelised suhted – nad abielluvad ning võivad isegi nautida virtuaal-reaalset seksi, mis meenutab futurist Ray Kurzweili ennustusi. Üheks tema ideeks oli, et inimesed hakkavad laadima oma mõistust arvutitesse ning nende kehad asendatakse masinatega juba enne sajandi lõppu. Sellisel asjade käigul võib olla mitmeid tulemusi. Üheks on, et sellise tehnoloogia monopoliseerib eliit ning orjastab ülejäänud inimkonna. Teiseks aga, et tehnoloogia ei ole kättesaadav avalikkusele ning selle asemel kasutab tehnokraatiline eliit seda ise ning üritab saada masinatega sulandudes superolenditeks.

Kunstlikult genereeritud keskkonna loomise idee toob meid tagasi ühe küsimuseni, mida on ka varem küsitud – kas võib olla, et universum ise on üks suur arvutisimulatsioon?

Ernest Cline’i raamatus Ready Player One põgeneb inimkond rõhuva düstoopia eest virtuaalsesse maailma nimega OASIS. Tundub, et High Fidelity kasutamisega ei ole meie tulevik kuigi kaugel sellest, eriti arvestades, et maailm, milles elame, meenutab üha rohkem ja rohkem düstoopiat.

 

 

Allikad: Infowars, Infowars 2, Singularity Hub

Foto: ekraanikuva

Toimetas Marlen Laanep