Relvaostu eksperimendi korraldanud Rootsi ajakirjanikud mõisteti süüdi

19. veebruar 2013 kell 20:33



gun-money

Rootsi tabloidi Expressen toimetaja ja veel kaks ajakirjanikku, kes olid ajakirjandusliku eksperimendina ostnud Malmös mustalt turult tulirelvi, tunnistati süüdi Rootsi relvaseaduse rikkumises, kirjutab ERR.

 
2010. aastal avaldas Expressen artikli, milles kirjeldas, kuidas ajakirjanik ostis Malmös illegaalselt relvi. Otsus osta relv tehti pärast seda, kui Malmös oli toimunud mitu ohvri surmaga lõppenud tulistamist, mida peeti seotuiks organiseeritud kuritegevuse võrgustikuga, vahendas thelocal.se.

Reporteril õnnestus osta püstol mõne tunniga ja leht avaldas loo sellest enne relva politseile üleandmist. Reporterit ja tema ülemusi süüdistati relvaseaduse rikkumises. Svea apellatsioonikohus kinnitas täna esimese astme kohtu otsuse.

“Apellatsioonikohus kasutab mitut fraasi, mille järgi tundub, et ta mõistab, miks me kasutasime neid meetodeid, mida me kasutasime,” on öeldud Expresseni peatoimetaja Thomas Mattssoni avalduses kohtuotsuse kohta. “Aga ikkagi leidsid nad, et meie tegutsemisviis oli ebaseaduslik.”

Ajaleht kaalub nüüd, kas kaevata otsuse peale edasi ülemkohtule. Mattsoni sõnul mõistab ta, et ei ole garantiid, et ülemkohus asja menetlusse võtab.

Reporter Diamant Salihud, uudiste vanemtoimetajat Andreas Johanssoni ja peatoimetaja Thomas Mattssonit karistati tingimisi vangistusega ning nad peavad maksma trahvi.

 

Allikad: ERR, The Local Sweden

 

Toimetas Mariann Joonas